FAQ

Kan man folkbokföra sig på en postbox?
Ingen seriös uthyrare av postboxar tillhandahåller adresser för att folkbokföra sig på. Vi hjälper dig att få kontroll över din post oavsett var du bor genom att du anmäler din nya boxadress som din särskilda postadress. Anmälan görs till Skatteverket och blanketten finns här. Du kan även göra detta direkt online med hjälp utav Bank ID här. Detta ändrar inte din folkbokföring utan endast din postadress. Vi besvarar gärna frågor kring detta närmare.

Kan jag sända någon annan att hämta min post?
Ja, om personen känner till ditt boxnummer och personliga kod som du själv väljer vid registrering.

Vilken typ av försändelser kan jag ta emot till min postbox?
Du kan ta emot alla typer av post och bud hos oss. Däremot kan vi inte ta emot rekommenderade försändelser utan då får du istället en Brevavisering (Post AVI) som du själv måste gå och lösa ut (Vårt ombud ligger 20 meter från oss). Du kan dock ge oss fullmakt att hämta ut även dessa försändelser.

Vad händer med försändelser som är för stora och inte får plats i boxen?
Är försändelsen för stor för att få plats i din box så lägger vi den på ett separat ställe och lägger sedan en lapp i din box som berättar att du har en försändelse som var för stor för att få plats och att du ska kontakta receptionen.

Kostar lagring av försändelser som inte får plats i boxen?
De två första dagarna är gratis. Därefter tillkommer en kostnad på 25 kr/dag.

Lämnas uppgifter ut till myndigheter?
Nej! Minpostbox delar inte med sig av några uppgifter kring kund engagemang till myndigheter eller andra register. Undantaget vid beslut av åklagare då vi tvingas lämna ut dagsaktuella uppgifter.

Hur många nycklar får man till postboxen?
En nyckel ingår, fler finns att köpa till för 100 kr /st.

Vad kostar eftersändning av min post?
Vi debiterar 19:-/tillfälle exklusive gällande porto. Vid scanning kostar de första 50 sidorna 29:-/tillfälle, vid fler än 50 sidor 49:-/tillfälle.

Vad händer med post som kommer till min box efter avslutad hyresperiod?
Den posten returneras till avsändare.

Hur säger jag upp min postbox?
Två månader innan din hyresperiod går ut lägger vi ut en faktura in din box. Om den efter 2 påminnelser inte betalas uppfattar vi det som en uppsägning. Du behöver alltså inte göra någon uppsägning. Eventuell betald deposition för nyckeln återbetalas om den är återlämnad innan hyresperiodens slut.